!-- Google Tag Manager -->

Reima ja POW suojelevat talvia yhdessä

Tiedote 19.2.2019

Kuva: Harri Tarvainen

Laatuvaatteistaan tunnettu Reima haluaa olla mukana luomassa lapsille mahdollisuuden leikkiä ja harrastaa lumessa myös tulevaisuudessa. Tämän vuoksi Reima on aloittanut yhteistyön Protect Our Winters Finland -järjestön eli POWn kanssa.

Lasten toiminnallisia vaatteita maailmanlaajuisesti tuottava Reima on huolissaan ilmastonmuutoksesta. Säiden arvaamattomat muutokset uhkaavat paitsi talvia, myös ympäri vuoden tapahtuvaa ulkoilua luonnossa. Kesien tukahduttava helle sekä jokien ja järvien kuivuminen ovat ilmastonmuutoksen toinen ääripää. Reimalla ei kuitenkaan jäädä peukaloita pyörittelemään, vaan asialle halutaan tehdä jotain.

Reiman brändi- ja markkinointijohtaja Topi Lintukangas ilmaisee yhtiön tavoitteen: ”Lämpimät, lumettomat talvet harmittavat paitsi talviurheilun ystäviä, myös lapsia, jotka odottavat ensilunta joka vuosi yhtä innoissaan. Haluamme yrityksenä nostaa asian ihmisten tietoisuuteen. Meillä on siihen nyt hyvä mahdollisuus tukemalla POWn toimintaa ja viemällä viestiä eteenpäin.”

POW vaikuttaa päättäjiin

Protect Our Winters (POW) Finland haluaa vaikuttaa päättäjiin ja alan yrityksiin. Järjestö kannustaa jokaista tekemään ilmastonmuutokseen vaikuttavia päätöksiä päivittäisessä elämässään ja vaikuttamaan yhteiskunnassa laajemminkin. Jos ilmastoa lämmittäviä päästöjä ei saada kuriin, lyhenevät talvet entisestään ja lunta saa etsiä aina pohjoisemmasta ja korkeammalta.

”Ilmastonmuutoksen vastainen työ kiteytyy siihen, minkälaisen maailman me haluamme jättää lapsillemme ja heidän lapsille. Lumi ja talvi tuovat valtavasti iloa lapsille. On meidän aikuisten vastuulla suojella ne myös tuleville sukupolville”, sanoo Protect Our Winters Finlandin puheenjohtaja Niklas Kaskeala.

Kuva: Harri Tarvainen

Reima innostaa perheitä mukaan suojelutalkoisiin

Reima tahtoo herätellä päättäjien lisäksi myös lasten vanhempia, jotta tärkeän asian taakse saadaan joukkovoimaa. Reima aikoo aktivoida asiakkaitaan kaikissa niissä 37 maassa, joissa kuluttajat voivat ostaa Reiman tuotteita joko Reiman omasta verkkokaupasta, Reiman omista liikkeistä tai satojen jälleenmyyjien myymälöistä.

”Olemme vaatettaneet lapsia talvileikkeihin jo 75 vuoden ajan. Reima on tunnettu laadusta ja tavoitteemme on että jokainen ulkovaate kiertää 2-3 lapsen käytössä, tämän eteen teemme myös aktiivisesti töitä. Haluamme varmistaa, että maailman lapset voisivat toiset 75 vuotta ja vieläkin kauemmin nauttia lumesta ja kaikista sen riemuista. Kun jokainen perhe tekee oman pienen osansa, voimme yhdessä saada muutoksia aikaan – tämän on meidän kaikkien asia, ja jokainen konkreettinen teko kohti vastuullisempaa elämäntapaa merkitsee”, toteaa Lintukangas.

Reima

Reima on johtava lasten ulkoiluvaatemerkki. Kankaanpäässä vuonna 1944 perustettu Reima Oy työllistää yli 400 ihmistä, ja yrityksen liikevaihto vuonna 2018 oli noin 124 M €. Reiman tuotteista valtaosa myydään ulkomaille yli 70 eri maahan.

Reiman missiona on taata lapsille vapaus liikkua ja leikkiä ulkona säästä riippumatta. Tuotteiden suunnittelun perustana ovat toiminnallisuus, turvallisuus ja innovatiivisuus sekä raikas suomalainen design. Vaatteita arvioi maailman rehellisin ja säälimättömin testaustiimi: lapset. Tutustu tarkemmin: www.reima.com

POW

Protect Our Winters Finland on osa kansainvälistä POW-liikettä, joka tuo yhteen talviurheilun ystäviä ja talvilajien parissa toimivia yrityksiä toimimaan ilmastonmuutosta vastaan. POW on talviurheilun ystävien perustama ja vetämä liike, joka toimii yli kymmenessä maassa.

Lisätietoja:

Brand & Marketing Director Reima, Topi Lintukangas topi.lintukangas@reima.com

Puheenjohtaja Protect Our Winter Finland ry, Niklas Kaskeala +358 50 5866422 niklas@protectourwinters.fi